جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1396/06/26
تعداد بازدید : 749
بررسی راهکار مالی سروشان (یادداشتی از امید باقری معاونت فروش راهکار مالی سروشان)
سازمانها براي اينکه از قافله رشد و توسعه در بازارها عقب نمانند ميبايست با حساسيت بيشتري به تغييرات بازار و رقبا توجه نمايند از اين رو بايد عناصر حياتي و اساسي سازمان خود را تقويت کنند و هميشه يکپارچگي اطلاعات و به موقع بودن آنها يکي از اصلي ترين راه حل ها براي افزايش بهره وري و تصميمات مديريتي مي باشد که امروزه به لطف نرم افزارها، اين اطلاعات بسـيار راحـت تر در دستـرس مديــران قرار ميگـيرد. از آنـجــا که مجـموعـه نـرم افـزاري سـروشـان، سالـهاست بعـنوان يکي از بزرگـتريـن ارائه کنندگـان نرم افزارهاي تخصصي خدمات پس از فروش در کشور عزيزمان شناخته ميشود، سعي کرده است برنامه ريزي هاي مدون و مشخصي در راستاي برآورده کردن نيازهاي گوناگون و متنوع فن آوري در صنعت خدمات پس از فروش داشته باشد، تا بتواند همگام با تحولات حوزه تکنولوژي و بازار، اقدامات به موقع و موثر جهت استفاده کنندگان و مشتريان محترم را ارائه نمايد.

شرکت سروشان در راستاي رعايت اصل يکپارچگي و جامع شدن سيستم هاي خود، اولويت توليد را به نرم افزارهاي مالي داد و با بررسي و نگاه کاملا تخصصي، وارد فرآيند توليد راهکار جامع مالي گرديد و چون مباحـث مالـي نيز از جـمله فعاليت هاي بسيار با اهميت درهمه سازمانها ميباشد تلاش شد که ابزارهاي موجود در بازار نرم افزاري بصورت کامل و دقيق مورد تحليل قرار گيرند.

بر اين اساس فعاليت هاي خاص صنعت خدمات پس از فروش در حوزه مالي، از اولويت هاي اصلي تيم توليد قرار گرفت که با کوشش مجدانه متخصصان شرکت سروشان اين مهم به سرانجام رسيد.
شرکت سروشان پياده سازي و استقرار نرم افزار هاي حوزه مالي را در چندين شرکت بزرگ آغاز نمود و توانست با موفقيت در اجراي کامل فرآيند هاي مد نظر مديران مالي، رضايت آنان را جلب نمايد.

تصميم شرکت سروشان همچون گذشته ، ورود تخصصي به فعاليت هاي نرم افزاري ميباشد به همين منظور واحـدي در سـازمـان با نام واحـد راهکـار مالـي راه اندازي شد تا بتواند اين محصولات به جامعه هدف اصلي، که مديران مالي و حسابداران ارشد شرکتهاي محترمي ميباشند که از گذشته سيستم هاي سروشان را در اختيار دارند معرفي نمايد و همچنين به سايرشرکتها نيز سرويس هاي مناسب را ارائه نمايد.

واحد فروش راهـکـار مالي درچشـم انداز سال 1396 خود قصـد دارد وارد حوزه هاي مختلف صنعت خدمات پس از فروش گردد، به يمن ابزارهاي بسيار قوي و کاربردي شرکت سروشان و ايجاد زير سيستم هاي متفاوت، اين قابليت بوجود آمده که بتوان به طيف هاي مختلف شرکتهاي خدمات پس از فروش سرويس هاي متنوعي داد.
براي مثال:
 راهکار مالي شرکت سروشان قابليت دارد به شرکتهاي هلدينگ، بازرگاني، خدماتي و توليدي، امکانات بسيار متنوع و کاملي را براي انجام فعاليت هاي مالي ارائه نمايد. 
در جريان توليد سيستم هاي مالي تمامي اصول مرتبط با حسابداري و تمامي فعاليت هاي عمومي مالي چه در سطح عمليات و چه در سطح گزارشات اساسي، در سيستم ها ديده شده است و رفتارهاي سازمانهاي غيرخدماتي نيز کاملاً در نرم افزارها لحاظ گرديده تا ساير استفاده کنندگان در شرکتهايي که فقط براي فعاليت مالي و بازرگاني و يا توليدي بخواهند از اين راهکار استفاده کنند نيز قابليت و کارايي بالايي داشته باشد.

قابليت هاي پارامتريک اين راهکار در فرآيند تعريف « شابلون هاي اسناد» براي هر شرکتي کاملا قابل اختصاصي شدن ميباشد به شکلي که يک الگوي سند به ازاي هر فعاليت را بتوانند با نظر خود طراحي کنند و مديران مالي با توجه به نوع صنف و صنعت خود به راحتي ميتوانند از اين امکان بسيار پرکاربرد استفاده نموده و اسناد حسابداري را مطابق با سلايق و تجارب خود از زير سيستم ها به حسابداري مالي منتقل نمايند.

احتمالاً اين پرسش بوجود ميايد که چه مزيت محوري در اين سيستم ها وجود دارد:
لازم بذکر است تقريبا تمامي نرم افزار هاي حوزه مالي در همه شرکتهاي نرم افزاري تا اندازه بسيار زيادي داراي فرمت يکساني از عملکرد و طراحي ميباشند که خب البته کاملا صحيح و قابل درک است چون رعايت اصول حسابداري از الزامات اساسي ميباشد.
اما در صنعت بزرگ خدمات پس از فروش در عمل تفاوت هاي بسيار زيادي درثبت و ضبط اطلاعات مالي شرکتهاي خدماتي وجود دارد که مديران مالي و حسابداران را در اين صنعت از ساير صنايع متمايز ميکند.

اين تفاوت ها قطعاً ميبايست از ابتدا در طراحي نرم افزار ديده شده باشد که طبيعتاً نرم افزارهاي عمومي حسابداري از آنها بي بهره هستند اما در راهکار مالي شرکت سروشان از آنجا که هم سابقه و ديد تخصصي چندين ساله در نرم افزارهاي خدمات وجود دارد و هم تجارب مديران بزرگ مالي و حسابداران خبره صنعت خدمات در اختيار اين سازمان قرار گرفته است اين امکان را داده که در زير ساخت سيستم هاي مالي آيتم هاي اختصاصي و جزئيات بسياري را در نرم افزار بگنجاند تا در هنگام کار با سيستم ها و همچنين گزارشات مديريتي، دست مديران مالي بسيار باز باشد و بتواند نيازهاي خاص صنعت را در حوزه مالي به راحتي پاسخ دهد.


راهکار مالي شرکت سروشان شامل چهار زير سيستم اصلي ميشود:
    حسابداري مالي 
    خزانه داري 
    حسابداري انبار 
    حسابداري خدمات

ابزار انتقال به ساير سيستم هاي مالي ( Link)
همچنين اين راهکار، راه حل ديگري را براي سازمانهايي که به هر دليلي الزام به استفاده از يک نرم افزار حسابداري مالي ديگر را دارند نيز ارائه ميدهد.
بدين ترتيب که فرآيندهاي صورت گرفته در سيستم سروشان را در نهايت با فرمت مورد تائيد آن سازمان بصورت فايل و در سطح اسناد حسابداري به سيستم ديگري انتقال دهد. قابل ذکر است که امکان ارتباط يا Link براي برخي مشتريان محترم انجام گرديده است و در صورت استفاده از نرم افزار هاي مربوطه اين فرآيند به راحتي در دسترس است.



مزيت محوري ها و ارزش افزوده استفاده از راهکار مالي 
1. يکپارچگي کامل اطلاعات در همه حوزه ها
2. عدم دوبـاره کـاري براي ورود اطـلاعات مجـدد از سيسـتم سروشـان به سيستم ديگر 
3. به لحظه شدن گزارشات مالي سازمان
4. عدم مغايرت در حوزه مالي و ساير زير سيستم ها 
5. به روز شدن اطلاعات حوزه مالي