جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1397/10/01
تعداد بازدید : 1004
برای رشد صنعت خدمات پس از فروش بهتر است به جوانان اعتماد شود (گفتگو با محمد مختاری مدیرعامل شرکت رسام سرویس حامی)

محمد مختاري با اشاره به اينکه فعاليت خود را از صفر و تنها شروع کرده است گفت: اگر علاقه در هر کاري وجود داشته باشد بي ترديد موفقيت حاصل خواهد شد. زماني که به کاري علاقه مند باشيد مشکلات و چالش  پيش روي را نخواهيد ديد و با صبر، حوصله و خلاقيتي که در شما ايجاد مي شود براي هر مانعي چاره جويي مي کنيد.
وي با تاکيد به اين مهم که آموزش همواره به عنوان يک استراتژي در جهت بهبود عملکرد سازمان مطرح است. عنوان نمود آموزش تکنسين ها  از اهميت ويژه اي برخوردار است. تکنسين ها اگر نتوانند از ابزارها و تجهيزات پيشرفته استفاده مطلوب در روند تعمير وسرويس نمايند، عملا پيشرفت تکنولوژي فاقد کارايي لازم خواهد بود. 
بنابراين تکنسين ها با بهره گيري از آموزش و بهسازي توانمند شده و موجب تحول در ساختار، افزايش بهره وري، بهبود کيفيت خدمات و محصولات و در نهايت باعث فرهنگ کار مثبت مي شوند. تکنسين هاي توانمند و متخصص سرمايه هاي واحد خدمات پس از فروش محسوب مي شوند. 

وي با اشاره به تأثير منابع انساني در عملکرد يک نهاد خدماتي بر نقش آموزش تکنسين ها تأکيد کرد و ابراز داشت: علاقه به يادگيري شرط لازمه ورود به هر صنعت به خصوص صنعت خدمات است.
براي مثال در شرکت خود ما، جذب پرسنل با توجه به رشته هاي مرتبط آن ها و درک اين نکته که هيچ کار فني انجام نداده اند ولي خواستار يادگيري بوده اند انجام شده است. اين امر باعث شده که ما بتوانيم ارزش هاي خود را در قالب تجربه به آن ها انتقال دهيم. تکنسين هايي که امروزه براي نمايندگي ما کار مي کنند، همه افراد خودساخته اي هستند که از صفرتا صد را در اينجا آموزش ديده اند و اين آموزش ها همواره با توجه به تغييرات در فناوري، به روزرساني شده است و طي برگزاري کلاس هاي آموزشي مستمر به تکنسين ها انتقال داده مي شود.

مختاري با بيان ضرورت داشتن صبر و حوصله درگذر از چالش هاي خدمات بيان داشت: طراحي روش ها و فرآيندهاي کاري صحيح، بستر مناسبي براي انتقال صداي مشتري به سطوح مختلف سازمان پديد مي آورد لذا به اين منظور ما براي بهبود کار خود به دنبال ارتباط آنلاين با سرويس کارها هستيم.

وي در خصوص نقش فناوري هاي به روز در تحقق اهداف و زدايش موانع به بخش خدمات عنوان داشت: به اعتقاد من (Call Center) از مهم ترين بخش هاي يک مرکز خدمات است زيرا اين امکان را ايجاد مي کند که شما در جريان جزئيات تمام موارد ارائه خدمات قرار گيريد. راهکار مرکز تماس (Call Center) قلب خدمات است و مي بايست در همه مراکز خدماتي وجود داشته باشد. اين در حالي است که برخي مراکز خدماتي از اين راهکار استفاده نمي کنند و مشتري را مستقيم به نماينده متصل مي نمايند و اين يک ايراد بزرگ است.

وي ضمن تأکيد بر اينکه اساسي ترين ارزش در خدمات صداقت است در خصوص ويژگي هاي پرسنل مرکز خدمات ابراز داشت: کارکنان اين واحد بايد با ذهن باز و دور از هر گونه نگراني هاي  اجتماعي و روابط عمومي بالا با مشتري در ارتباط باشند چرا که خط مقدم فروش، خدمات پس از فروش و در سطر آن تکنسين مي باشد. 

مدير عامل شرکت رسام سرويس حامي در خاتمه سرعت ارائه خدمات  و اطلاعات فني و آموزش هاي مستمر را از جمله امتيازات متمايزکننده براي رقابت در بازار دانست و ابراز داشت: در شرايط کنوني بازار بزرگ لوازم خانگي ايران، درست است که تيم قوي در عرصه خدمات پس از فروش  و پشتيباني تاثير بسزايي دارد ولي از اين امر مهم غافل نشويم که استفاده از تکنولوژي و نرم افزارهاي به روز مي تواند تاثير بسيار مثبتي در عرصه خدمات پس از فروش، پشتيباني و رضايتمندي مشتري داشته باشد. 

گفتني است ازجمله افتخارات مديرعامل مجموعه رسام سرويس حامي کسب دو سال پياپي رتبه اول و دوم استان تهران در خلاقيت و نو آوري جشنواره خوارزمي، راه اندازي اولين خط توليدSKP  ماشين ظرفشويي در ايران و همچنين برگزاري سمينارهاي آموزشي براي شرکت هاي مختلف  مي باشد.