جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1397/06/01
تعداد بازدید : 566
راهکار مدیریت انبار توزیع مبتنی بر بارکد (یادداشتی از بهنام سعادتمند؛ معاونت فروش سازمانی شرکت سروشان)
با استفاده از راهکار انبار توزيع مي توان ورود و خروج کالاها را به صورت تعدادي و نيز سريالي کنترل نمود، به نحوي که سريال کليه کالاها در حين ورود به انبار توسط دستگاه بارکدخوان حافظه دار اسکن شده و داخل نرم افزار ثبت مي گردد و به اين ترتيب کليه کالا هايي که طي يک سند ورود (فاکتور خريد سريالي) وارد انبار شده است، هم به صورت تعدادي قابل شمارش است و هم به صورت سريالي مشهود مي باشد، به بيان ديگر سازمان در هر لحظه از اينکه چه تعداد کالا با چه شماره سريال هايي داخل انبار موجود است، مطلع مي باشد.

از طرفي در حين خروج کالاها از انبار هم شماره سريال کالاهاي خارج شده توسط بارکدخوان اسکن شده و در سند خروج از انبار (فاکتور فروش سريالي) ثبت مي گردد، پس حتي در حين خروج هم مي توان پيگيري کرد که چه تعداد کالا، با چه شماره سريال هايي و براي چه طرف حساب هايي از انبار خارج شده است.

نکته حائز اهميت اين است که حين ورود يک کالا به انبار يا خروج آن از انبار، امکان تشخيص خودکار مارک، نوع و مدل کالا توسط سيستم و از طريق خواندن شماره سريال ميسر است البته اين موضوع در شرايطي است که استاندارد شماره سريال هر کالا قبلا براساس استانداردهاي رايجي نظير UPC Code و EAN Code در نرم افزار تعريف شده باشد.
در واقع ساخت سريال طبق استاندارد مورد نظر از ديگر امکانات موجود در اين راهکار نرم افزاري مي باشد. همچنين امکان تبديل شماره سريال ساخته شده يا سريال موجود به بارکد و چاپ آن بر روي ليبل نيز از ديگر امکانات و قابليت هاي اين بخش بوده که چه ساخت سريال و چه توليد بارکد مي تواند بنا به سياست هاي هر شرکتي در لحظه ورود به انبار يا در لحظه خروج کالا از آن اتفاق بيفتد.


از موضوعات ديگري که گاها در انبار توزيع انجام مي پذيرد چاپ کارت گارانتي براي محصولات است و از ديگر امکانات نرم افزار سروشان به حساب مي آيد. شايان ذکر است صدور کارت گارانتي از طريق نرم افزار سروشان مي تواند مبتني بر تکنولوژيRFID نيز باشد. استفاده از تکنولوژي RFID در توليد کارت هاي گارانتي ضد جعل يکي از روش هاي نوين مورد استفاده در توليد و ارائه انواع کارت هاي ضمانت بوده که در اين روش به جاي چاپ کارت گارانتي به شيوه متعارف و مرسوم آن، از کارت هوشمند استفاده مي گردد. 

ضمنا در فرآيند خروج کالاها از انبار توزيع اين امکان وجود دارد که جزئيات بارنامه خروجي را نيز در سيستم ثبت نمود و از طريق ارسال پيام کوتاه به طرف حساب مربوطه اطلاعات بارنامه ارسالي را به وي اعلام نمود.

از طريق راهکار مديريت انبار توزيع مبتني بر بارکد مي توان نظارت و کنترلي سريالي بر توزيع محصول در شبکه فروش داشت به اين معني که مي شود آمار سريال هاي کالاهاي فروخته شده به عاملين فروش را به تفکيک بدست آورد که خود مزاياي زيادي داشته که به چند مورد آن اشاره مي گردد:

- اطلاع از زير فروشي در شبکه فروش و جلوگيري از آن 
از آنجا که اين راهکار با زير سيستم خدمات پس از فروش در نرم افزار سروشان به صورتي يکپارچه متصل مي باشد تناقض بين منطقه اي که کالا فروخته شده (شهر، استان) و منطقه اي که در آن واحد خدمات پس از فروش به کالاي مورد نظر سرويسي داده است (نصب، تعمير و...) مي تواند بالقوه وجود زير فروشي را نمايان سازد.

- مرجوع کردن کالاها، بصورت سريالي
مرجوع کردن کالاها نيز مي تواند بصورت سريالي باشد. لذا کالاها فقط با همان سريال هايي که فروخته شده قابل مرجوع شدن مي باشد.

- فراخوان محصولات                         
زماني که سازمان آمار سريالي محصولات فروخته شده به شبکه فروش خود را داشته باشد در زماني که به هر دليلي نظير وجود يک عيب، اقدام به فراخوان کالا مي کند، مي تواند با درصد قابل قبولي موفق به شناسايي و جمع آوري اين دسته از کالاهاي خود گردد.

در راهکار انبار توزيع سروشان به مفاهيم و موضوعات ذيل به خوبي پرداخته شده است:
تعريف کالاها و مشخصات آنها به همراه تصاوير و توضيحات فني و گروه بندي هر يک از آنها، کنترل موجودي ها، کاردکس و گردش کالا، انبارگرداني و تعديلات، صدور پيش فاکتور، رزرو کالا در انبار، صدور فاکتور فروش، صدور فاکتور خريد، مشاوره هوشمند سيستم حين فروش کالا و يا خريد کالا با جزئيات کامل، صدور سند مرجوعي از فروش، صدور سند مرجوعي از خريد، تعريف قيمت فروش براي هر کالا در سه سطح قيمت عادي، همکار و دولتي، تغيير قيمت هاي فروش بصورت موردي و گروهي و در بازه زماني و ...